Onder de trap

2 oktober 2022 - Santa Colomba de Somoza, Spanje

Heerlijk uitgeslapen, nog even extra gebruik gemaakt van de douche en op pad maar weer. Kan gewoon in korte broek en ook m’n vest kan snel uit vandaag. Eerst de stad waar ik gister ook was nog even bezoeken en de kathedraal natuurlijk. Was er iets te vroeg want men ging om 10 uur open. Beetje rondlopen en wat foto’s nemen van het Gaudí museum. De kathedraal is, zoals vele van z’n soort in Spanje, indrukwekkend. Na het bezoek de Jacobsweg weer voortgezet. Daar kwam ik Lisa tegen uit Zweden, zittend op een bankje net wat overtollige kledingstukken afdoen want de zon was al behoorlijk heet. Lisa had er al een ruime 20 opzitten ik zelf nog net geen 10. We gingen naar dezelfde plaats om te overnachten en hebben samen opgelopen. Pratend over van alles en nog wat. Het landschap is weer wat afwisselender en de bergen doemen voor ons op, maar zover zijn we nog niet. We hadden beide niet gereserveerd maar hadden ook niet het idee dat dat een probleem zou zijn. Wel dus - alles vol. De ene albergue die misschien nog wel plek had stond net ruzie te maken met een pelgrim , terecht of niet terecht de manier waarop was voor ons niet uitnodigend om daar eventueel te verblijven. Dus op naar de volgende plaats 4 km verderop, wilde eigenlijk minderen maar het werden er dus meer.  Voor de zekerheid eerst maar even gebeld en er was plek. We kwamen in een hele leuke albergue met een geweldige gastheer. Mijn slaapplek was onder de trap maar dan kreeg ik wel m’n geheel eigen hoekje met een tweepersoons bed. Het was de 4 km extra in de brandende zon meer dan waard. Voor ons waren er 3 pelgrims die vroegen waar ze iets konden eten vanavond. De eigenaar gaf aan dat zijn moeder een maaltijd kon koken, op de vraag of dat ook vegetarisch kon vertelde hij dat z’n vader vegetariër was dus zijn moeder ervaring had op dat gebied. Lisa en ik hebben ons ook aangemeld en we hebben 's avonds met 10 personen van een  heerlijke vegetarische maaltijd genoten. Morgen een nieuwe poging om iets korter te lopen zodat ik weer op dezelfde lijn loop als Sylwia, gaat een keertje lukken.

1. Elly:
    2 oktober 2022
    Zo weet je toch nooit waar t lot je brengt.
  2. Alma:
    2 oktober 2022
    Heerlijk om zo te lopen 🤗
  3. Jolanda Lehmann:
    2 oktober 2022
    Geweldig zo een slaapplek🤭 en wat een prachtige foto's weer😍
  4. Clemens:
    3 oktober 2022
    Mooie foto's. Grappig slaapplek.
  5. Yvonne De Klerk:
    3 oktober 2022
    Weer een mooie belevende dag.
  6. Jan:
    Prachtig gebouw / Gaudí / in Barcelona heb je ook van hem , prachtige gebouwen