The day after

13 oktober 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Opstaan blijft nog een probleem maar ik heb m’n eigen favoriete Buurtzorg medewerkster weer binnen handbereik. Vanmorgen tegen de richting ingelopen om Sylwia binnen te halen. Wat ik gister ervaarde had zij vandaag. Tranen en een gevoel van geluk maar tegelijkertijd jammer dat het over is. We did it!! Vandaag meerdere keren op het plein geweest om te zien wie er binnen komen en ze te omhelzen en feliciteren.  Ook de dag dat ik m’n certificaat op kan halen na het laten zien van m’n credential met alle stempels, voor elke dag minimaal 1 en voor de laatste 100 km minimaal 2 per dag.  Ik keek mee hoe er met de hand mijn naam geschreven werd - ja hoor schrijven ze het nog fout op ook Petrum Stam , maar ja het is niet anders.  Ik heb u naam in het Latijn opgeschreven zei de medewerker tegen me. Helemaal niet fout dus, gewoon mijn naam, maar hou het gewoon maar bij Peter hoor. Ik heb de hele dag met rugzak om en met m’n wandelstokken gelopen. De druk op m’n rug voelt prettig en onderdrukt de pijn. Morgen staat de mis op het programma en natuurlijk weer kijken wie er binnen komen. Vandaag waren dat ruim 2000 pelgrims.

1. Margret:
    13 oktober 2022
    Ik herinner mij ook de bijzonder mooie ervaring om elkaar voor de kathedraal allemaal weer te ontmoeten. Onvergetelijk.
    En wat fijn dat Buurtzorg ook in Santiago de Compostella is; altijd goed! Haha.
  2. Alma:
    Mooi Pertum ❤️
  3. Sandra de Boer:
    13 oktober 2022
    Peter heel veel respect super gedaan top 🥇
  4. Ada Kuilboer:
    Gefeliciteerd topper xxx
  5. Jan:
    14 oktober 2022
    Top Peter, het is je gelukt. De aankomst op het plein is emotioneel. Ik herinner mij toen Margret daar kwam aan lopen. Nu nog veel plezier met Karin en je dochter
  6. Bor:
    14 oktober 2022
    Voor mij heet je voortaan Pertum!! Wat een prestatie!! Wat een ervaring!! Dikke knuffel ook voor Karin en Evelyn😘
  7. Elly Groet:
    14 oktober 2022
    Geniet nog even lekker na in Santiago Compostela ! Wij stonden daar op het plein in september 2005 😉het was leuk om je reisverhalen te volgen 👍groetjes Cor en Elly Groet