Wel een heel bijzondere slaapplaats

14 oktober 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Het is gebeurd ik kan mijn bed niet meer uit, de pijn is te heftig. Eens kijken wat we kunnen doen via de zorgverzekering - weinig we moeten zelf hier ter plekke de dingen gaan regelen. Ja en dan is er een taal barrière, meeste mensen in Spanje spreken geen Engels en het was ons niet helemaal duidelijk wie we moesten hebben. Bel 112 maar kregen we te horen, Maarja dat is ook weer zo wat, dat doe je voor andere dingen. Gelukkig was Miguel vandaag aangekomen in Santiago en we hebben zijn hulp gevraagd. Hij heeft een huisarts gebeld en de situatie uitgelegd. Ze doen niet aan huisbezoek en gaven aan toch 112 te bellen in dit geval. Dat heeft Miguel toen voor ons gedaan en ik ben net alle toeters en bellen vervoerd naar het ziekenhuis. Wachten, wachten en nog eens wachten. Ik zat in een rolstoel en niet echt lekker. Uiteindelijk een infuus met medicijnen en iets van valium gekregen. Dat moet het tot morgen als we weer naar huis vliegen uithouden. Toch een ander einde dan ik verwacht had. Maar helemaal er van opkijken deed ik ook weer niet.

1. Elly:
    14 oktober 2022
    Sterkte Peter en goeie reis. Wat biedt jouw reisverzekering aan in dergelijke situaties?
  2. Elly:
    14 oktober 2022
    Sterkte Peter. Kan jouw reisverzekering iets bieden of bemiddelen?
  3. Alma:
    14 oktober 2022
    Wat jammer Peter, maar gelukkig heb je het volbracht en gisteren was ook een mooie dag.
    Nu trippend naar huis, hoop dat je door de douane komt 😉😘
  4. Hans Emmen:
    14 oktober 2022
    Heftig Peter. Dit is niet het einde dat je voor ogen had. Aan de andere kant beter nu dan een week geleden. Nu heb je lopend Santiago gehaald. Je het een TOPPER
  5. Jacqueline Oliemans:
    14 oktober 2022
    Sterkte en beterschap Peter. Hopelijk gauw weer in eigen bed.
  6. Simone Stam:
    14 oktober 2022
    Heel veel sterkte en beterschap. Neem straks thuis echt voldoende tijd en rust - denk om jezelf. Hopelijk kunnen de artsen in Nederland wel iets beteken. Liefs uit Alkmaar
  7. Elly Groet:
    Dat is heftig allemaal Peter! Sterkte ! En hopelijk een goede terugreis
  8. Yvonne Weel:
    14 oktober 2022
    Mooi dat het einde redelijk goed gehaald is, super hoor, mooie ervaring met veel herinneringen, veel sterkte
  9. Ellen:
    14 oktober 2022
    Geen leuke afsluiting van je avontuur. Maar je hebt het maar wel mooi gedaan dus wees vooral trots!
  10. Bor:
    15 oktober 2022
    Jemig wat een ellende!! Heel veel sterkte voor de terugreis🍀🍀🍀🍀🍀
  11. Margret:
    15 oktober 2022
    Peter, wat ontzettend jammer om deze reis zo te moeten afsluiten. Heel veel sterkte. Gelukkig is Karin bij je. 1 Troost: De ervaringen op de weg naar Santiago de Compostella neemt niemand je meer af.
  12. Sandra Brink:
    15 oktober 2022
    Heel veel sterkte Peter, wat onwijs jammer dat je mooie avontuur zo moet eindigen!!
  13. Gerrie Groot:
    15 oktober 2022
    Hoop dat je een goede reis hebt naar huis en dat het lukt om zo lang op een vliegtuig stoel te zitten.
  14. Jan:
    15 oktober 2022
    Jammer Peter dat je Camino zo moet eindigen. En ook jammer dat je het wierook vat niet door de kerk hebt ziet slingeren. Santiago is zo’n mooie stad om zien bij dag en heel gezellig in de avond. Nu een goede reis zonder pijn naar Holland en wie weet kom je nog een weekend naar Santiago in betere omstandigheden
  15. Yvonne De Klerk:
    Zeker jammer Peter,
    Maar zoals de meeste van de reactie reageren.
    Je doel is voltooid.
    Eerst goed herstellen.
    Je gaat nog een keer samen met Karin naar Santiago .
    Heel veel sterkte
  16. Kees Stam:
    15 oktober 2022
    Jammer dat t laatste stuk van zoiets moois zo zwaar was. Nu lekker herstellen, lekker nix… bierkuur 😎👍
  17. Caroline Nicoloff:
    Jee Peter...
    Sterkte !
  18. Ellie kauw-jongkind:
    15 oktober 2022
    Jeetje Peter. Dat is schrikken. Ik wens jou, Karin en Evelien sterkte en wijsheid. Beterschap natuurlijk ook.