Tapas, tapas en nog eens tapas

17 september 2022 - Nájera, Spanje

Weer met de groep op pad, met een echte Spanjaard erbij en dat gaf ons toegang tot meer plekken dan we normaal hadden gekomen. In dit geval bij een bijeenkomst van een politieke partij, zeg maar de PvdA van Spanje. Leuk we hebben wijn leren drinken uit zo’n speciale fles met zo’n tuit zodat je het zo in je mond giet. Daarna naar diverse tapasbars om hun specialiteit te proeven met iets te drinken erbij. Een geslaagde avond. Wat is dat allemaal lekker. Toch op tijd naar naar bed, morgen 29 km voor de boeg. Het is altijd ff meer maar dit werden er 32, iets met iets missen in het donker. Op pad gegaan om 6 uur Sylwia en toen het iets lichter kwamen we John uit Canada tegen en die is de rest van de dag met ons meegelopen. Vrij vlak parcours dit keer, onderweg wat druiven en vijgen gegeten. Veel bekende tegen gekomen en beland op onze eindbestemming Nájera. Er was feest in het dorp zodat we toen we over de brug kwamen al met muziek binnen werden gehaald. Voor ons voelde het in ieder geval of het voor ons was. albergue waar Sylwia sliep was al vol dus elders plek gezocht. Na het douchen en kleding wassen ff een biertje op het plein en toen uit eten. Groep had weer een andere samenstelling en dat maakt het zo mooi. Veel gelachen. Op naar bed, morgen een korte dag, 21 km.

1. Ivonne Peeters:
    17 september 2022
    En weer een stap dichterbij…houw vol Peter.
    Super trots op jou 👍
  2. Clemens:
    17 september 2022
    Grappig te lezen dat je dus steeds weer zelfde mensen ontmoet. Loopt een ieder een zelfde afstand per dag?
  3. Peter Stam:
    19 september 2022
    De meeste rond de 20+ , maar er zijn ook route gidsjes waarin etappes worden vermeld. Afhankelijk van de hoogte verschillen. Een langere afstand is meestal iets vlakker
  4. Elly:
    Geweldig
  5. Margret:
    Hi Peter,
    Wat knap van je.
    Ik geniet van je verhalen en de foto's. Je ontmoetingen, de prachtige landschappen, het heerlijke eten etc. Mijn hartje gaat weer open.
    Zet m op!
  6. Jan:
    18 september 2022
    Prachtig landschap , geluk met het weer . Zie ik op de foto’s , hier bij ons eindelijk regen maar heel veel regen .
  7. Pnj kuilboer:
    18 september 2022
    leuke ervaring peter en veel succes