Het bleef niet droog vandaag

16 september 2022 - Logroño, Spanje

Gisteravond weer van een pelgrimsdiner genoten, nu weer met een andere groep. Voor 12 euro heb je alles, voor-hoofd-nagerecht en incl drank. 10 uur moesten we binnen zijn in de auberge, die door 2 Belgen gerund wordt, dan gaat het licht uit. Geen probleem, zeker niet als je om 5 uur je bed weer uit bent. Vroege start dus en vanmorgen was het gebruik van m’n GPS best wel gemakkelijk. Eerste stuk met Menno uit Duitsland opgelopen tot het licht werd, zijn tempo lag iets hoger en je moet op je eigen tempo lopen dan hou je het het langst vol. Toch haalde ik hem even later weer in, alleen lag hij toen op de grond, knie en handen open. Iedereen die langs kwam was bezorgt en hielp dus binnen no time was het schoongemaakt en zat er verband om, gelukkig had hij er niet echt last van en kon weer gewoon verder. Het weer was goed en de route redelijk vlak. Ik hoorde het geluid van een akoestische gitaar, Halleluja werd er gespeeld en dat nam me even terug naar de laatste Samenloop voor Hoop in Heerhugowaard, de dag na de crematie van Ingrid - dat ging even niet goed. Ik heb een tijd naar de gitarist zitten luisteren terwijl ik m’n tranen de vrije loop liet gaan. Iedereen loopt voorbij en laat jou even alleen zijn met je verdriet, en dat is fijn, heel fijn.  Ik heb verder gewandeld met alles nog lang in m’n gedachte. Ruim 28 vandaag maar toch lekker op tijd bij de albergue. Gedoucht en m’n kleding gewassen en even de stad in. Wie zit er op het terras: Sylwia, ze vraagt hoe laat ik morgen ga vertrekken dan loopt ze graag mee want ik had een goed tempo. Vanavond een dinnerdate.

1. Ellen:
    16 september 2022
    Wat maak je wat mee Peter en emoties horen daarbij. Dat maakt het ook een bijzondere tocht.
    Geniet en sla alles op in je fotoalbum in je hoofd en je hart.
  2. Elly:
    16 september 2022
    😘😘 oh deze horen bij vandaag. Per ongeluk of expres of bij toeval bij gisteren geplaatst
  3. Theo en Jolanda:
    16 september 2022
    Ze loopt mee hoor peter.🍀
  4. Ivonne Peeters:
    16 september 2022
    Mooie tocht Peter…‘Those we love don’t go away, they walk beside us every day. Unseen, unheard, but always near, still loved, still missed, and very dear’ 💖
  5. Alma:
    Weer zo'n speciaal moment ❤️
  6. Yvonne De Klerk:
    17 september 2022
    Zo mooi, om je emoties te verwerken.
    Frist van binnen zo heerlijk op en het uit baar schoonheid
  7. Hans Galesloot:
    17 september 2022
    Peter, mooi om te lezen.
  8. Bor:
    18 september 2022
    Het klinkt allemaal goed. Zet in op!! 👍😊
  9. Jacqueline Oliemans:
    18 september 2022
    Kan alleen maar zeggen Respect. Wat een tocht emoties, soor zettings vermogen. Je bent een geweldige inspiratie . Sterkte, kracht , verdriet en blijheid all in one! Wat een beleving. X