Niet hun dood was zinloos

20 september 2022 - Agés, Spanje

Na een goede nachtrust in het hotel op tijd met Sylwia op pad, 29 km op de planning. Begint toch wel frisser te worden in de morgen. Na een km of 8 a 9 een koffietentje dus even ontbijten. Het is rustig buiten, ja er rijden genoeg auto’s maar zodra je even van de weg weg bent is het stil, echt stil. Het is hier ook veel donkerder dan thuis dus de sterrenhemel is goed te zien.  Liep ik gister veel vlak lang een snelweg gaan we nu dieper het bos in. We komen langs een fusilladeplaats uit de Spaanse burgeroorlog waar ongeveer 140 mensen zijn vermoord “niet hun dood was  zinloos, hun fusillade wel” stond er geschreven. Ik had een steen van thuis meegenomen en deze goud gespoten - die steen heb ik daar neergelegd. Verder wandelend komen we langs een plek in het bos met wat muziek en waar we koffie kunnen krijgen maar ook watermeloen en ander fruit: wat een wespen daar. Het wordt flink warmer maar de stukken door het bos zijn heerlijk koel. Op het laatste stuk krijgen we gezelschap van Ietjee uit Tawain en Cecila uit Denemarken, de laatste had ik al eens eerder gesproken. Op naar de albergue - maar eerst een biertje dat hadden we wel verdiend vonden we.  Morgen richting Burgos, misschien wel de laatste keer met Sylwia voorlopig omdat ze een soort van rustdag ingelast heeft in Burgos.

1. Theo en Jolanda:
  4. Ivonne Peeters:
    Respect 🙏🌹
  5. Yvonne De Klerk:
    21 september 2022
    Je bent heerlijk op dreef
  6. Bor:
    28 september 2022