Wijze les van de Camino

22 september 2022 - Hontanas, Spanje

Vanmorgen om 6:00 gingen alle lichten in de auberge aan - dat is lekker. Geen spullen pakken in het donker, kwart over 6 op pad. Voordeel van het wandelen met Sylwia is dat ze een hoofdlamp had dat is altijd handig. Yeah I know how to pick my woman ! Maar Sylwia was er niet van morgen die heeft een rustdag. Eerste paar kilometer gaan nog door de stad en daar is licht genoeg. Tegen de tijd dat ik buiten de stad kwam te lopen kwam ik Jozef uit Alaska tegen. Heb je geen hoofdlamp vroeg Jozef ? Nee nog niet was mijn antwoord. Dat treft ik heb er een paar dagen geleden eentje gevonden dus als je die wilt hebben. Kijk dat is mooi. En dat is ook de les van de Camino voor vandaag:

“I know how to pick my women but it is better to choose the right man“

ik verblijf vandaag in San Bol, geen plaatsje maar een auberge in de middel of know where. Maximaal 10 bedden en een gezamenlijk diner. Gister had ik een jonge dame uit Finland in het stapelbed boven me en die komt net hier ook weer binnen stappen, samen met 2 vriendinnen. Leuk dan heb je meteen al een raakvlak . 29 km gewandeld vandaag en het is bloedheet. Voor één uur was ik hier gelukkig al dus de ergste warmte kan ik onderdrukken met m’n voeten in het koude water. Jozef uit Alaska vertelde me vanmorgen dat ik beter kon bellen voor een slaapplek, had hij ook gedaan. Ach ik wandel toch sneller grapte ik en dan heet ik vandaag gewoon Jozef.  Ik heb gebeld en in het Spaans een slaapplaats geregeld , de laatste. Toen Jozef aankwam bleek er een fout te zijn gemaakt en men had geen reservering van hem, van mijn aanbod om mijn plaats dan af te staan wilde hij niets weten. De eigenaar van de auberge heeft hem toen naar de volgende plaats 4 km verderop gebracht. Voelde me wel een beetje schuldig.  Kleine groep maar erg gezellig. Ben benieuwd wat we gaan eten. Zo te ruiken iets met knoflook, veel knoflook.

1. Sita:
    Peter,
    Je loopt als een speer, geniet iedere dag van je verslag met foto’s.
    Stiekem heel trots op je 💪
  2. Peter Stam:
    Niet tegen Jan vertellen hoor
  3. Clemens:
    22 september 2022
    "but it is better to choose the right man" Dat zij mijn vrouw ook.....en koos mij .
  4. Elly:
    Fijn je te volgen
  5. Thea:
    22 september 2022
    Leuk om je verhalen te lezen. Gaat helemaal goed komen zo met al die mensen die je ontmoet onderweg.
  6. Alma:
    23 september 2022
    Er komt ook van alles op je pad hè 🤗
  7. Yvonne De Klerk:
    23 september 2022