Wandelen met de Doors

25 september 2022 - Carrión de los Condes, Spanje

25 September, vandaag 25 september maar dan 10 jaar geleden. De dag dat Alex stierf. Vanmorgen ben ik alleen gestart en ik had muziek op, muziek van de Doors, LA Women.  Ik zie het nog zo voor me hoe je toen je duim op stak toen we naar die plaat aan het luisteren waren die 25ste september. De eerste uren van de dag waren m’n gedachte daar. Zou zowiezo wel een bijzondere dag worden. Het is zondag en in tegenstelling tot vorige week was nu alles gesloten. Dus duurde het bijna 15 km voor er ontbijt was. Was Sylwia nog tegengekomen onderweg maar ze had wat last van haar heup en kon niet zo snel. Toen ik in een dorpje de kerk aan het bekijken was kwam ze ook aan. Voor de kerk was er een café open en daar hebben we ontbeten. Op naar Carrión de los Condes, 20 km in het totaal, niet ver maar de volgende optie lag op 35 km en dat was net ff teveel. Ik had een lint gemaakt voor Alex en wilde dat onderweg ergens ophangen. Het werd in het begin van het dorp aan een rots, dat vond ik wel passend. De albergue die ik vandaag had word gerund door nonnen. Ze nodigde iedereen uit om om 6 uur in de tuin te komen waar ze voor ons gingen zingen. En de mogelijkheid om daarna met hun naar de kerk te gaan voor een mis en een pelgrims zegen. Ik heb beide gedaan. Ik heb foto’s maar op verzoek komen die niet op het internet, dat is iets wat ik moet respecteren. Het is best bijzonder als je een persoonlijke zegen krijgt, als men je hoofd even vasthoud en er een kruisje op krijgt. Deed me ook een beetje aan vader denken. Daarna kreeg iedereen een ster van papier om mee te nemen op zijn of haar reis. Laat ik nou ook een ster op het lint van Alex geplaatst hebben.  Pelgrimsdinner om af te sluiten en hup naar bed want om 10 uur gaat het licht uit bij de nonnetjes. Morgen starten met een ontbijt om 6 uur want op de eerste 17 km is niets te krijgen.

0F71F0D3-AED6-431D-A18D-F7FD86AAFC95

1. Pé Stam:
    25 september 2022
    Weer een enerverende dag Peter. Ik geniet van je avonturen en verhalen.
  2. Elly:
    🙏 🙏
  3. Jolanda Lehmann:
    Mooi Peter wat een belevenis🙏🏻
  4. Yvonne Weel:
    25 september 2022
    Mooi Pe, genoten van je verhaal
  5. Jan:
    26 september 2022
    Met muziek van de Doors. Jim Morison loop je de Camino een stuk makkelijker. Veel plezier vandaag
  6. Alma:
    26 september 2022
    Je schrijft heel beeldend, ik voel de emoties door je verhaal heen ❤️. En wat een mooi moment als je juist op deze dag een zegen van de nonnen krijgt 🙏
  7. Ivonne Peeters:
    26 september 2022
    Wat een mooie beleving en nagedachtenis
    Respect 🙏
  8. Pnj kuilboer:
    26 september 2022
    peter van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    maak er een mooie dag van en veel succs met de camino gr janny en peter
  9. Bor:
    Wat een mooie ervaringen 😊
  10. Ellie Kauw:
    28 september 2022
    Bijzonder!
  11. Gerrie Groot:
    29 september 2022
    Ben benieuwd welk klooster dit is geweest.
    Volgend jaar kom ik daar weer met een nieuwe groep uit onze arichie.
    Wij sliepen begin september daar ook in een gastvrij klooster maar de persoonlijke zegen enz. Lijkt me ook heel persoonlijk
  12. Peter Stam:
    29 september 2022
    Santa Maria maar ook als je daar niet slaapt kun je om 18:00 naar de tuin waar men voor je zingt en alle pelgrims zich aan elkaar voorstellen, aansluitend naar de mis en na afloop voor iedereen een persoonlijke zegen in de kerk.