De verrukkelijke vijftien

29 september 2022 - León, Spanje

Vandaag richting Leon, een grote stad. Redelijk op tijd op pad en het tempo er aardig in. Muziek op als ik alleen loop: de verrukkelijke 15, een programma van Leo Blokhuis elke zondagavond op radio 2. Luister hem meestal via Spotify, altijd lekkere nieuwe muziek lang voordat ze in de hitlijsten verschijnen.  De route wordt weer wat afwisselender maar omdat we een grote stad naderen ook wat minder mooi. Het is net een beetje als het leven: wil je het grote bereiken moet je vaak door een lastigere periode heen. Maar je kunt je ook afvragen of dat het allemaal wel waard is. Zijn de gewone dorpjes met hun eenvoudige leven niet net zo of misschien nog wel mooier. Zelf denk ik van wel.  Er was voor vandaag regen voorspeld, nou en dat hebben we gekregen 3 nee wel 4 druppels gevoeld, was wel wat frisser en er stond wat wind. Maar 's middags moest je de schaduw weer opzoeken als je op het terras zat. Leon is een levendige en gezellige stad. Veel terrasjes en een mooie kathedraal, zowel van binnen als van buiten. Weer aardig wat bekenden tegengekomen en de dag afgesloten met wat Sangria en wat te eten. Vlak bij de albergue nog een afzakkertje genomen en voorlopig weer afscheid van Sylwia die een halve dag langer blijft in Leon. Ik ga voor de 25 km weer morgen.  Tijd gaat evengoed snel dan is het al weer vrijdag en bijna weer een week voorbij.

1. Leon Scholte:
    29 september 2022
    Leon, altijd mooi!
  2. Bor:
    30 september 2022
    Haar geweldig goed dus. Respect!! Hou vol!!
  3. Elly:
    30 september 2022
    Weer een mooie dag!
  4. Yvonne De Klerk:
    1 oktober 2022
    Zijn de gewone dorpjes met hun eenvoudige leven niet net zo of misschien nog wel mooier. Ik vind die dorpjes wel wat hebben.
    En zoals met alles, alles heeft zijn charme.
    Leon een prachtige stad.