Een rustige dag is ook wat waard

23 september 2022 - Castrojeriz, Spanje

17 km vandaag, that’s it. Helemaal ff uitslapen dus het was al licht toen we op pad gingen. We hadden een jarige vanmorgen. De dame uit Finland, toch wel bijzonder als je op de Camino jarig bent. Hoe dat voelt ? Ik vertel het jullie over 3 dagen. Vanmorgen met 3 jonge dames gewandeld : Finland, Duitsland en Nieuw-Zeeland, alle nationaliteiten zijn vertegenwoordigd op de Camino, onderweg koffie en tortilla. Dit gedeelte van de Caminio is vrij kaal. En een stuk vlakker. Onderweg kwam ik Jack nog tegen uit Canada, ik had hem eerder gezien maar dat was al dagen geleden. We waren blij elkaar weer te zien, hij had problemen met z’n voeten en liep moeilijk. Daarom combineerde het wandelen met af een toe de bus zodat ie toch dezelfde mensen tegen kwam. Hij ontmoette ook wel nieuwe mensen maar dat is toch anders zei hij. Onderweg kwamen we door San Anton, niet meer dan een ruïne waar de weg dwars door heen loopt. Maar wel interessant, en een mooi Jezusbeeld. We waren snel op de plaats van bestemming. Ver boven de stad staat een ruïne daar ben ik naar toegelopen. Dat was een avontuur op zich. Omlaag was nog uitdagender dan omhoog maar het uitzicht was het waard. 's Middags nog een biertje gedronken met Stacy en 's avonds een pelgrimsdinner met Yvon, stel je voor 3 gangen en een biertje voor 12 euro. Kom er maar om. Om 21uur vlak, morgen gewoon weer om 6 uur, 25 km - kom maar op.

1. Elly:
    23 september 2022
    Nieuwe vrienden geen gebrek. Prachtig
  2. Gerrie Groot:
    23 september 2022
    Hier liep ik vorige week ook. Nu weer aan het werk. Met heimwee verlang ik naar de camino Santiago
  3. Jan:
    24 september 2022
    Peter , fantastisch hoe je overdfe Camino schrijf plus de foto’s , je moet na de reis een boek schrijven voor andere mensen die deze ervaring ook willen ondernemen
  4. Bor:
    26 september 2022