Veel nieuwe schoenen

9 oktober 2022 - Portomarin, Spanje

Ik was gisteravond zo verstandig geweest om m’n sokken alvast aan te trekken, dan heb ik dat probleem 's morgens in ieder geval niet. Maar ik had wel een ander, het duurde 20 minuten voordat ik m’n broek aan had - dus vanavond met sokken en broek aan naar bed. Ik zou om 6 uur starten maar dat lukte dus niet echt. Sylwia was al op pad en gaf aan dat ze wat  langzamer ging wandelen zodat ik bij kon komen. De eerste anderhalf uur liep ik niet bepaald lekker maar daarna ging het eigenlijk wel aardig. Was nog een andere Nederlander tegengekomen en we hebben een aardig stuk samen gelopen. Was ook een hardloper, woonde nu vlak bij Breda maar kwam van oorsprong uit Rotterdam, we hadden genoeg raakvlakken. Maar geen Sylwia tegengekomen. We kwamen bij het 100 km punt en hebben daar een foto genomen - foto doorgestuurd naar Sylwia en ik kreeg de reactie “hoe kun je nou opeens voor mij lopen?”  Ik dacht eerst dat het een grap was maar waarschijnlijk ben ik haar voorbij gegaan toen ze ergens onderweg een koffie heeft genomen. Dus was het mijn beurt om op haar te wachten. Ik had geprobeerd een bed te reserveren maar alles zat vol. Dus zorgen dat je er op tijd bent en dan maar hopen dat je een beneden bed kunt krijgen. Dat lukte gelukkig met de hulp van de 2 Duitse meisjes, die van de sokken, zij stonden eerder in de rij en hebben hun extra kleding op een bed gegooid hadden zodat ik die kon benutten. Het is zo druk omdat vele vanaf Sarria de laatste 100 km naar Santiago lopen. Ze zijn wel gemakkelijk te herkennen aan hun nieuwe schoenen, die van mij zijn oorspronkelijke zwart maar nu grijs van de stof, en van het feit dat ze schrikken als je Buen Camino tegen ze zegt. Ik had voor de laatste 2 etappes ook al een bed kunnen reserveren maar nog niet voor de maandag.  In de stad kwam ik Chantal tegen, de dame van het liedje, en zij was druk bezig om een bed voor morgen te regelen en deed dat ook meteen voor mij. Dat is weer een zorg minder. Hoop dat ik morgen iets minder last van m’n rug heb want er is regen voorspeld en met het klimmen en dalen is dat niet altijd erg handig. Maar we zullen zien, het is nog niet zover.

1. Theo en Jolanda:
    9 oktober 2022
    Dapper hoor broer, rust goed uit en succes weer morgen.
  2. Clemens:
    9 oktober 2022
    Hopen dat je rug zich rustig genoeg houd om met trots over de streep te komen.
    Hou vol !!
  3. Jacqueline Oliemans:
    10 oktober 2022
    Echt geweldig wat je doet en geniet van je blogs. Super om te lezen. Sterkte met de laatste loodjes. X