Op grote hoogte

7 oktober 2022 - Triacastela, Spanje

Vanmorgen weer eens vroeg op pad, ik heb nog geen dag een wekker hoeven zetten, ben elke morgen op tijd wakker. Vandaag een van de langste en waarschijnlijk de zwaarste etappe. In het begin krijgen we een klim van 8 km, en dat was me er eentje. Het bleef maar omhoog gaan, we liepen door een donker bos, het was er doodstil en je hoorde alleen af en toe een uil.  Een paar honderd meter voor ons liep ook een vroege vogel en dat was eigenlijk helemaal niet zo geweldig. Aan zijn hoofdlamp konden wij zien dat we maar moesten blijven klimmen. Het kan 's morgens best koud zijn maar nu ging het vest snel uit en liep ik enkel in een dun sport shirt en had het nog warm. Op 6 km was er een bar open en konden we koffie met iets lekkers krijgen, even op adem komen. Daarna nog 2 km klimmen en het werd al aardig licht. Het uitzicht: geweldig, je kunt het niet in een foto vangen.  Op een gegeven moment zag je de wolken beneden ons hangen, wat is dat mooi. Een paar keer opgestoken onderweg voor een Radler (halve liter) want de temperatuur liep flink op en na 31 km op de plek van bestemming. Dagelijkse ritueel van de douche, kleding wassen en een plek voor een biertje zoeken. Ik voel het wel in m’n knieën dat ik vandaag wat gedaan heb, klimmen is lastig maar afdalen misschien nog wel lastiger. Wat we vandaag zijn geklommen zijn we weer afgedaald ook. Normaal zou je zeggen dan had je wel thuis kunnen blijven ook. Maar ja we moeten ergens heen hè. Eten, slapen en morgen weer een dag, die is een stuk korter.

1. Alma:
    7 oktober 2022
    Prachtige foto's weer, wat zal je album dik worden 😂
  2. Margret:
    7 oktober 2022
    Mooi! Ik herinner mij van dat kerkje dat er een hele wand van kaarsjes in rode kaarshoudertjes brandde en vond dat zo bijzonder.