Maar goed dat m’n hoofd vastzit

11 oktober 2022 - Arzúa, Spanje

Vanmorgen opstaan viel me niet eens tegen, voor het eerst zonder rugzak eens kijken hoe dat bevalt. Niet dus, juist m’n rugzak gaf wat steun aan m’n rug. De laatste dagen liep ik na 1,5 a 2 uur weer prima vandaag duurde het 27 km en dat op een route van 28. Morgen gaat ie dus gewoon om.  Bij het eerste kerkje wat we tegen kwamen een kaarsje opgestoken voor Jac m’n zwager die vandaag een jaar terug is overleden.  Voor Jac heb ik in een kathedraal op de route iets gekocht wat ik mee terug neem op m’n reis en aan Ria zal geven. 1 jaar alweer, het lijkt zo kort en toch al weer lang geleden tegelijk. Toen ik de kaars aanstak heb ik de foto in onze fam-app gezet, op dat zelfde moment deden m’n broer en zus dat ook. Toeval bestaat niet. Bij het kerkje kon je ook een stempel halen, op de laatste 100 km heb je er 2 per dag nodig: m’n Pelgrims paspoort weg , niet op de plaats waar ik hem altijd bewaar. Dan zit in m’n rugzak hopelijk en die is al onderweg naar de eindbestemming voor vandaag. Althans ik hoop dat ie daar in zit want anders geen certificaat, lekker belangrijk ik heb hem gelopen met of zonder papiertje. Maar toch …. en dat was niet het enige wat ik kwijt raakte vandaag. Tijdens het wandelen werden we aangesproken met de vraag of ik Petrus Stam heette?? Ja, hoezo? Nou dan hebben we net je ID gevonden op de route. Oei die was eruit gevallen toen ik m’n telefoon aan een powerbank koppelde. Dat kwam goed af. Ik had nog  geprobeerd om de albergue te bellen met het verzoek voor een privé kamer of in ieder geval een beneden bed. Men sprak alleen Spaans dus dat lukt te niet  bij de albergue aangekomen stond Sylwia haar 1 pers kamer af voor mij en ging ze zelf op de zaal slapen. Dat is wel erg lief. Na een etentje weer op tijd naar bed, nog 2 dagen (45 km) en dan zijn we bij het eindpunt. Santiago de Compostella. Het gaat opeens zomaar hard. Karin en Evelyn vliegen morgen al deze kant op, dan kunnen ze ons donderdag binnen zien komen.

1. Elly:
    11 oktober 2022
    Wat een bijzondere reis Peter.
  2. Ada Kuilboer:
    11 oktober 2022
    Wat ben je toch een doorzetten Peter!
    Bijzonder om een kaars op te steken voor Jac.

Nog maar één klein stukje te gaan topper!
  3. Ellen:
    11 oktober 2022
    Wat een ervaring Peter. Succes met de laatste loodjes.
  4. Alma:
    11 oktober 2022
    Mooie momenten weer, dit ga je voor altijd in je hart meenemen ❤️
  5. Gerrie Groot:
    11 oktober 2022
    Heel veel succes met de laatste loodjes op weg naar het graf van de heilige Jacobus.
    Ooit hoop ik daar ook aan te komen
  6. Clemens:
    11 oktober 2022
    Nog 2 dag en dan alweer klaar. Wauw tijd vliegt.
  7. Margret:
    12 oktober 2022
    Topper, geniet van de laatste loodjes.
  8. Hans Emmen:
    12 oktober 2022
    De laatste loodjes zoeter. We lopen allemaal op afstand in gedachten een stukje met je mee. Nog effe volhouden
  9. Theo en Jolanda:
    12 oktober 2022
    Idd Peter toeval bestaat niet daar ben ik ondertussen ook van overtuigd. Heel veel sterkte op de laatste kilometers en geniet alvast van het vooruitzicht om je liefjes weer te gaan zien.
  10. Yvonne De Klerk:
    12 oktober 2022
    Wat een goed vooruitzicht!!
    Mooie dag!!
  11. Jan:
    12 oktober 2022
    De laatste kilometers moet geen probleem zijn ondanks slechte rug . Het laatste stuk geeft je vleugels om Karin en je dochter te zien tot morgen
  12. Carla en Pieter:
    12 oktober 2022
    Hou vol Peter, je bent er bijna. Zet ‘m op.
  13. Bor:
    12 oktober 2022
    Ik wilde bijna roepen dat die rugzak juist goed is bij rugpijn, maar dat hoor je natuurlijk niet :(