Als een dief in de nacht

14 september 2022 - Estella, Spanje

Vanmorgen lekker vroeg vertrokken, was nog donker, heel donker. Toch zijn dan de eerste koffietentjes al open, morgen toch maar eens proberen. Voor de kerk stond een koortje met een kruisbeeld, een accordeon en een gitaar te zingen. Wat ze zongen geen idee maar het klonk geweldig zo 's morgens vroeg. Maar voordat ik een foto of filmpje kon maken stopte ze ermee , jammer. Dus op pad , ook in het donker is de routebewijzering (bestaat dat woord eigenlijk wel) goed te zien. Ik was niet alleen op pad , wat een wandelaars al om die tijd. Wandelen als de zon opkomt is toch wel een van de mooiste dingen, de vogels fluiten , het is allemaal nog rustig. Voordat ik aan deze tocht begon vroeg ik me af wat ik wel en wat ik niet mee moest nemen , vele adviezen volgde maar een heel belangrijk item kwam nooit ter sprake : een rijstkoker!! Gelukkig lag er een wat ouder Chinees echtpaar op de kamer die hadden hem wel mee en gebruikte hem ook in de kamer , een of andere geurige rijst , niet eens verkeerd maar alles gaat er naar ruiken. Gelukkig begonnen ze om een uur of 3 al luidruchtig hun spullen weer in te pakken, voor het geval jullie je mochten afvragen wat doe je er zo vroeg uit. De wandeling van vandaag was korter dan die van gister , maar wel zwaarder door veel stijgen en dalen en al vroeg een scherpe zon. Wel veel mooie vergezichten. Kort stukje opgelopen met Amber uit Virginia  USA maar de meeste tijd op mij zelf aangewezen. Omdat ik vroeg ben vertrokken is het vinden van een plek in de albergue ook geen probleem , ik hou het bij de simpele 7-9 euro , bed en douche , kleding wassen. Ze hebben het prima voor elkaar. Morgen maar weer vroeg op.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Theo en Jolanda:
    respect broer
  2. Rebecca Engel:
    14 september 2022
    Succes, heel veel plezier en vooral genieten tijdens deze wandeltocht👊
  3. Alma:
    Bijzondere momenten 🥰
  4. Yvonne De Klerk:
    Goed bezig
  5. Elly:
    14 september 2022
    Heerlijk om het zo mee te beleven.
    Bedankt voor het delen.
    Bewegwijzering?
    Routebeschrijving?
  6. Jan:
    14 september 2022
    Hoi , Peter . Nu begrijp je waarom yvonne en Margret intens genoten hebben. De Camino lopen is wel iets speciaal . nu al weet ik dat je er meer gaan lopen
  7. Ivonne Peeters:
    14 september 2022
    Dit wordt het mooiste boek/blog wat ik heb gelezen. Prachtige verslagen en leuk om je op de voet te mogen volgen. Trots op jou Peter. Succes met het vervolg
  8. Bianca van Gool:
    14 september 2022
    Wat een avontuur. Veel plezier nog!
  9. Jolanda Mathijssen:
    14 september 2022
    Hey lieve Kanjer....trots op jou!!!
    Zet hem op en geniet met volle teugen van alle momenten tijdens dit avontuur! Dat doen wij ook van jouw verhalen.
    Dikke knuffel en kus xxxx Jolanda Mathijssen
  10. Carla en Pieter:
    Goed bezig buurman. Nog een klein stukje 😀👍🏻
  11. Simone Stam:
    14 september 2022
    Wat mooi dat je deze bijzondere wandeltocht maakt Peter. Heel veel plezier en mooie belevenissen gewenst!!!
  12. Jolanda Lehmann:
    14 september 2022
    Vind het zo leuk om met je mee te zijn vanaf Nederland.🙏🏻🥾🥾
  13. Ellie Kauw:
    15 september 2022