Cruz de Ferro

4 oktober 2022 - Ponferrada, Spanje

Opgestaan en de tijd voor een ontbijtje genomen, we kunnen niet te vroeg op pad want we willen met zonsopkomst bij Cruz de Ferro zijn. Een bijzonder punt op de Camino waar iedere pelgrim een steen die ie  van huis meegenomen heeft neerlegt . Nou bijna iedereen want ik heb mijn steen, die ik goud gespoten had, al eerder neergelegd. Ik had deze steen achtergelaten bij de fusilladeplaats van de 140 vermoorde mensen tijdens het Franco regime. Maar het is en blijft iets bijzonders. We gaan weer verder en hadden al begrepen dat we eerst nog wat verder omhoog gaan en dan bijna alleen maar naar beneden. Wel dat klopt maar het is geen gewoon pad, het is alles rots en dan is 28 km best een lang end. Temperatuur van boven de 25 graden help ook niet echt mee maar we klagen niet. We komen door wat dorpjes steken onderweg een paar keer op en komen dan uiteindelijk aan in Ponferea. De albergue waar ik heen ga is groot en het is de eerste waar ik zelf mag bepalen wat het me waard is. Slaap op een 4 pers kamer en de was gelegenheid is super, lekker warme douche. 's Middags even de stad in en het kasteel bezocht aansluitend een biertje en een maaltijd. Dag zat weer vol en ik ook. Morgen weer op pad rond een uur of 7 voor een vlakke 25 km.

1. Elly:
    4 oktober 2022
    Wat een gave reis. “Loop met me mee” is goed gekozen.
  2. Yvonne De Klerk:
    5 oktober 2022
    Mooie omgeving
  3. Ivonne Peeters:
    5 oktober 2022
    Ik wou dat ik hier aan mee kon doen maar door het meegenieten van jou verhalen bevindt ik mij al in deze belevingswereld